Бібліотека-філія №8 для дорослих м. Тернопіль у рамках дуальної освіти для студентів ОП "Докуметознавство та інформаційна діяльність"
Сьогодні бібліотека це не лише місце, де можна взяти книгу, це сучасний інформаційно-дозвіллєвий центр, культурний і просвітницький осередок, який пропонує користувачам широкий вибір друкованих видань, доступ до інтернет-ресурсів, інтелектуальний розвиток, інтерактивний простір для змістовного дозвілля, обладнаний сучасними технічними засобами, місце для спілкування з однодумцями.
Бібліотека-філія №8 для дорослих м. Тернопіль виконує різні види робіт, у яких студенти соціально-гуманітарного факультету спеціальності Інформаційна, бібліотечна та архівна справа взяли безпосередню участь під час дуальної освіти. Серед них:
— формування, облік і збереження бібліотечного фонду;
— ведення бібліотечної документації (складання щорічних планів, звітів, актів на списання літератури);
— обслуговування читачів на абонементі та в читальному залі;
— складання каталогів, картотек, довідників, тематичних списків і оглядів літератури;
— оформлення передплат закладу на періодичні видання, контроль їх доставки;
— ведення соціальних мереж та пропагування важливості книг у сучасному світі;
— пошук інформації та створення відео-презентацій.
Сьогодні бібліотеки виходять за рамки загальноприйнятих понять та розширюють свою роботу. Важливого значення в діяльності бібліотек набувають проведення заходів. Бібліотека-філія №8 для дорослих проводить такі «зустрічі» для школярів загальноосвітніх шкіл, студентів Галицького коледжу та Тернопільських ЗВО. Один з них був проведений 21 січня для школярів. Захід був присвячений Дню Соборності України та мав назву: історичний віраж «Великий день єднання».
Під час проходження дуальної освіти студенти також змогли взяти участь у формуванні книжкових виставок до Дня Соборності України та дня народження відомого поета з Тернопільщини Юрка Покальчука.
За період дуальної освіти студентка Спяк Уляна мала змогу долучитися до формування книжкового фонду бібліотеки, тобто обирати та закупляти нову літературу, а також формувала акт списання для неактуальних книг. Великий об’єм роботи стосувався формуванню картотеки, вливання нової літератури у вже сформований систематичний каталог.
Але найбільше часу йшло саме на головне завдання бібліотеки – обслуговування читачів, вибір потрібної літератури.
«Підсумовуючи, — зазначає студентка, — за час дуальної освіти у бібліотеці, я ознайомилася з організацією роботи бібліотечної установи, з принципами функціонування бібліотечної системи та з обліковою документацією, яка використовується у бібліотеці. Головний висновок, який я зробила полягає в тому, що під час проходження дуальної освіти у нагоді стали знання, раніше здобуті під час лекцій та практичних занять в університеті.