Елементи дуальної освіти у закладах загальної середньої освіти


Форма навчання «Елементи дуальної освіти» – можливість апробації набутих знань у реальних умовах та спроба набуття перших професійних вмінь зі спеціальності. Цьогоріч студенти другого курсу спеціальності «Середня освіта. Польська мова та література. Українська мова та література» базами для проходження дуальної освіти обрали такі навчальні заклади: Криворізьку гімназію «Кредо» Криворізької міської громади Криворізького р-ну Дніпропетровської обл.; ліцей № 3 смт. Теофіполь Теофіпольської селищної громади Хмельницького р-ну Хмельницької обл.; Шляхтинецьку гімназію ім. О. Г. Барвінського Байковецької сільської громади Тернопільського р-ну Тернопільської обл.; Кобиловолоцьку ЗОШ І-ІІІ ступенів Теребовлянської міської громади Тернопільського р-ну Тернопільської обл.; Підволочиську ЗОШ І-ІІІ ступенів Підволочиської селищної громади Тернопільського р-ну Тернопільської обл.; Тернопільську спеціалізовану школу І-ІІІ ступенів № 17 ім. В. Вихруща Тернопільської міської ради в м. Тернопіль Тернопільської обл. Деякі студенти проходили «Елементи дуальної освіти» в онлайн-форматі.
Перебуваючи на уроках української мови, української та зарубіжної літератури, студенти виконували роль асистентів вчителів. На початку роботи їм було надано інструктаж з детальними вказівки щодо стратегій та методик педагогічної діяльності, а також вони ознайомилися з календарно-тематичним плануванням відповідних уроків. У їхні обов’язки входили такі завдання, як-от підготовка вступу до теми уроку у форматі цікавих розповідей, підготовка презентацій для вчителя, створення тестів для учнів, моніторинг ходу уроку, спостереження за роботою вчителів та учнів, а також і проведення окремих уроків. Студенти дізналися про нові методи викладу матеріалу, такі як застосування брейнштормінгу, робота з інтернет-джерелами та текстом підручника, що сприяють глибокому опрацюванню матеріалу, дозволяють створити атмосферу активної участі учнів, покращують їхню здатність аналізу і критичного мислення, формують здатність робити висновки. Такий підхід до проведення уроків сприяє глибшому розумінню та зацікавленню учнів. Працюючи із школярами від п’ятого до одинадцятого класу, студенти отримали цінний досвід у вирішенні стресових ситуацій та пошуках спільної мови і взаємодії з дітьми. Дуальна освіта допомогла покращити педагогічні здібності, зрозуміти важливість індивідуального підходу до кожного учня. Студенти також відзначили, що дуальна освіта збагатила їх навчальний досвід та сприяла формуванню вмінь з обраної спеціальності, які вони планують використовувати у майбутній професійній діяльності.